Patru din cinci internauți au încercat să elimine informații personale de pe site-uri web sau din social media, potrivit raportului „Defending digital privacy: taking personal protection to the next level”.
Documentul citat include constatările dintr-un nou sondaj efectuat de Kaspersky în rândul consumatorilor, efectuat în 23 de țări.
Noi studii derulate de sursa citată indică faptul că utilizatorii din întreaga lume vor să ia mai multe măsuri pentru a-și proteja și menține controlul asupra vieții lor private.
Utilizatorii sunt din ce în ce mai conștienți de locurile în care datele lor personale sunt disponibile online. Ca atare, 82% dintre aceștia spun că au încercat să înlăture informații private de pe site-urile web sau de pe canalele de social media. Cu toate acestea, o treime (37%) dintre intervievați nu au absolut nicio idee cum ar putea să facă acest lucru.
„Aceste descoperiri dezvăluie cât de importantă este protejarea confidențialității datelor și a interacțiunilor noastre din online, pentru a beneficia în continuare de pe urma tehnologiei”, susțin specialiștii în securitate online.
Conform raportului, consumatorii au arătat că nu sunt îngrijorați numai de datele lor private, dar și de cele ale persoanelor apropiate. De exemplu, raportul relevă că 24% dintre consumatori susțin că datele lor personale sau informații despre familia lor au devenit disponibile public fără acordul lor.
„Astfel de incidente împing utilizatorii să ia decizii conștiente despre cum și unde sunt stocate datele lor personale, pentru a evita ca acestea să fie văzute sau utilizate de alte persoane, fără permisiune”, precizează sursa citată.
Un alt detaliu relevat de studiu este și cel conform căruia o bună parte dintre utilizatori aplică măsuri suplimentare atunci când navighează pe internet, pentru a-și ascunde informațiile de atacatorii cibernetici (43%), de site-urile web pe care le vizitează (41%) sau de alte persoane care ar putea accesa același dispozitiv (37%).
În plus, unii utilizatori rămân îngrijorați cu privire la stocarea informațiilor personale pe dispozitivele lor. De exemplu, unul din cinci utilizatori (21%) afirmă că este îngrijorat de colectarea datelor personale de către aplicațiile pe care le folosește pe dispozitivul său mobil.
Este posibil ca acești oameni să simtă că pierd controlul asupra stocării datelor lor, fiind conștienți de riscurile legate de schimbul de informații personale, susțin cei de la Kaspersky.
„Există multe modalități prin care vă puteți controla amprenta digitală. Una dintre ele este să țineți cont cu cine împărtășiți datele personale și să înțelegeți cum ar putea fi acestea folosite. Orice informație care ajunge pe internet poate rămâne accesibilă mult timp, pentru o gamă variată de oameni, dacă nu luați măsurile specifice pentru a o proteja.
Dacă înțelegem cum ne putem păstra datele personale în siguranță pe internet și cum putem gestiona eficient locul în care acestea sunt stocate, suntem cu un pas mai aproape de asigurarea unei prezențe pozitive online, de îmbunătățirea reputației personale și de deschiderea către oportunități viitoare”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.
Pentru ca utilizatorii să își protejeze mai bine confidențialitatea datelor, au nevoie de îndrumare. Cercetarea anuală „Global Privacy Research” realizată de companie, oferă instrumente utile pentru a înțelege mai bine nivelul de conștientizare și percepția generală pe care utilizatorii de internet o au asupra exercitării dreptului lor la confidențialitate și, totodată, asupra protecției datelor cu caracter personal.
„Convenția 108+ recomandă promovarea utilizării mai răspândite și mai serioase a evaluărilor de impact privind protecția datelor, aplicarea principiului «privacy by design» și o atitudine proactivă față de cerințele de securitate a datelor”, a continuat în acest context Patrick Penninckx, Head of Department, Information Society, Council of Europe.
Raportul „Defending digital privacy: taking personal protection to the next level” care include constatările dintr-un nou sondaj efectuat în rândul consumatorilor, efectuat în 23 de țări, examinează atitudinile actuale ale consumatorilor față de confidențialitatea online și ce măsuri iau oamenii pentru ca informațiile lor private să nu cadă pe mâini rele.
Sursă foto: Pixabay/caracter ilustrativ